WYJŚCIE NA JAW | Edukacja Wyższa

WYJŚCIE NA JAW

Pisze on mianowicie: „Trzy więc rzeczy wychodzą na jaw. Po pierwsze, teoria organizacji formalnej i nieformalnej jest w badaniach empirycznych bardzo mało owocna. Po drugie, nie odgrywa ona już w socjologii amerykańskiej bynajmniej tej roli panującej, którą by jej należało przypisać zdając się na niemieckich przedstawicieli. Po trzecie, nie reprezentują jej w wyraźnej i skrajnej formie nawet jej pierwotni przedstawiciele. Natomiast po dalszych udoskonaleniach znalazła ona wstęp do amerykańskich podręczników dla college’ów i uniwersytetów i do publikacji europejskich” [tamże, s. 68 i 69]. Należy tu jednak zaznaczyć, że krytyka ta dotyczy uproszczonego „dychotomicznego” ujęcia tej teorii i to w stosunku do organizacji w zna­czeniu rzeczowym. Organizację formalną i nieformalną Irle traktuje przeważnie jako „dwa rodzaje towarów społecznych” [Irle 1963, s. 12], choć gdzie indziej, np. [s. 91 i 92], podkreśla stopniowalność formalizacji.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów dotyczących edukacji. Wpisy, które tutaj zamieszczam mam nadzieję, że Cie zainteresują i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Zapraszam do czytania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: