Kontrakt rządowy na X34

W tym samym czasie wygasł także kontrakt rządowy na X34 pojazd wielokrotnego użytku, który startował do lotu na orbitę z wysokości kilkunastu kilometrów, na jaką był wynoszony przez samolot pasażerski typu L1011. Na wszystkie te niedokończone programy wydano około miliarda dolarów. PRYWATNI PRZEDSIĘBIORCY dostrzegli tymczasem zapotrzebowanie na tanie, regularne loty w kosmos z niewielkimi ładunkami. Aby zmniejszyć koszty, aparaturę naukową o niewielkich gabarytach wynosi się często w kosmos „okazyjnie” w rakietach, które jednocześnie transportują duże ładunki warte wiele milionów dolarów. Brak tanich lotów z regularnym harmonogramem jest wielkim utrudnieniem dla naukowców akademickich badających na przykład zjawiska zachodzące w stanie nieważkości. „Chciałbym oczywiście, by loty w kosmos staniały, ale to, co naprawdę jest nam potrzebne, to system, w którym cena jest proporcjonalna do masy ładunku w zakresie od niecałego kilograma do kilkudziesięciu mówi Chris Kitts, który buduje małe satelity w Santa Clara University Myślę, że rynek uniwersytecki otworzyłby się znacznie szerzej, gdyby skoncentrowano się na tym aspekcie”.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów dotyczących edukacji. Wpisy, które tutaj zamieszczam mam nadzieję, że Cie zainteresują i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Zapraszam do czytania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)