Cele przedsiębiorstwa

Celem przedsiębiorstwa formułowane są na podstawie misji oraz na podstawie analizy wewnętrznych i zewnętrznych warunków działania. Misja to koncepcja działania, formułowana tak by akcentowane były korzyści, jakie firma przynosi konsumentom. Konsekwencją zadowolenia klientów są korzyści przedsiębiorstwa. Misja powinna oddawać sens istnienia określony z punktu widzenia klientów. Bardzo ważna jest również strategia działania, która pokazuje jak dotrzeć do określonego i z góry założonego celu w strategii uwzględnia się mocne i słabe strony firmy, a także działalność konkurencji. Przedsiębiorstwa wyznaczają sobie na ogół kilka celów. Są to między innymi: zysk, wysoka marża, wzrost udziału na rynku, wzrost sprzedaży oraz zmniejszenie kosztów handlowych. Gdy celów jest dużo, należy przyjąć ich hierarchię. Działalność inwestycyjna ogranicza zyski firmy, ale jest także źródłem udziału w rynku. Często realizacja jednego celu ułatwia osiągnięcie drugiego. Warunkiem podniesienia standardów obsługi jest wcześniejsze poniesienie kosztów. Z kolei realizacja zysków umożliwia modernizację obiektów handlowych. Pracownicy przedsiębiorstwa powinni znać cele przyjęte przez firmę. Znajomość celów zwiększa skuteczność działania.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów dotyczących edukacji. Wpisy, które tutaj zamieszczam mam nadzieję, że Cie zainteresują i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Zapraszam do czytania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)