Osiągnięcia

Może się jednak zdarzyć i tak, że dziecko jest za mało samodzielne. Jest najczęściej bardzo rozpieszczone i ściśle związane ze swoją rodziną – przede wszystkim z matką, która do tej pory wszystko za nie robiła, odbierając mu tym samym możliwość samodzielnej nauki i samodzielnego zdobywania umiejętności. Matki te siedzą zawsze w czasie nauki przy dziecku, ponieważ są przekonane, że bez ich obecności nic im się nie uda. Ale w szkole trzeba być bez rodziców. Dzieci te nie miały okazji zdobyć wystarczająco dużo wiary we własne siły; nie ufają więc własnym umiejętnościom, są przekonane, że bez matki niczego nie potrafią, i dlatego siedzą bezradnie nad swoim zeszytem. Istnieje jeszcze wiele innych przyczyn, które mogłabym tutaj wymienić. Podając powyższe przykłady, chcę jedynie zwrócić uwagę Państwa na to, że dusza dziecka jest powiązana z jego głową, i że dobre osiągnięcia w nauce trudno jest oprzeć na chorej lub cierpiącej duszy. Dlatego też trudności w szkole mogą być sygnałem alarmowym, że rodzice powinni raczej troszczyć się o zdrowie duchowe dziecka, niż szukać korepetytorów. Nauczyciele tych dzieci nie mają najczęściej ani czasu, ani możliwości, by zbadać przyczyny nagłego pogorszenia się wyników. Moim zdaniem, oni również powinni dążyć chociaż do przeprowadzenia osobistej rozmowy z dzieckiem i jego rodzicami, aby zdobyć ewentualne informacje na temat sytuacji rodzinnej i w kontakcie z rodzicami zaproponować źródła pomocy.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów dotyczących edukacji. Wpisy, które tutaj zamieszczam mam nadzieję, że Cie zainteresują i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Zapraszam do czytania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)