SZCZEGÓŁOWE OKREŚLENIE

Pierwsze z nich bywają mniej lub bardziej szczegółowo okre­ślone w „księgach służb” (4.3.5.) (i właśnie głównie po to te księgi są potrzebne), a uszczegółowienie i skonkretyzowanie tych obo­wiązków należy do kierowników odpowiednich jednostek organi­zacyjnych. Drugie są niekiedy, a w zasadzie zawsze powinny być przedmiotem „regulaminów dla klientów” (w szkolnictwie na przykład przepisów dla uczniów i studentów); szczególne znacze­nie, które powinno się przywiązywać do tych dokumentów, wiąże się m. in. z tym, że z reguły członkowie rdzenia nie są uprawnie­ni do każdorazowego uszczegółowiania i konkretyzowania obo­wiązków członków kręgu zewnętrznego. Prócz odpowiedzialności za to, czego człowiek jest sprawcą, ponosi on, jak już wiemy (3.1.2.), odpowiedzialność za wykonanie obowiązków przyjętych na siebie w sposób wyraźny lub dorozu­miany (przez faktyczne objęcie roli społecznej, do której te obo­wiązki są zwyczajowo — 2.1.2. — przywiązane).

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów dotyczących edukacji. Wpisy, które tutaj zamieszczam mam nadzieję, że Cie zainteresują i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Zapraszam do czytania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)