TO CO NA PAPIERZE

To, co jest na papierze, „liczy się” jednak także, bo jakoś od­działuje na rzeczywistość — np. w ten sposób, że dyrektor de­partamentu X z naszego wykresu 4.5.1.-1., będąc bardziej niż zwykle zajęty, może sobie „przypomnieć” o roli kierowniczej na­czelnika B i, zamiast rozmawiać bezpośrednio ze wszystkimi pracownikami tego wydziału, skorzystać z jego pośrednictwa (lub, co gorzej, uznać go za odpowiedzialnego za to, co się dzieje w „je­go” wydziale zapominając, że praktycznie rozmawiając bezpo­średnio z ob. ob. E i F pozbawił naczelnika istotnych możliwości współdecydowania w powierzonych mu sprawach i przez to fak­tycznie, choć nie formalnie, zwolnił go z odpowiedzialności za te sprawy). Niedostrzeganie odchyleń od organizacji formalnej i w ogóle tego wszystkiego, co nie zostało w jakiś sposób sformalizowane, pociąga za sobą niekiedy opłakane skutki.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów dotyczących edukacji. Wpisy, które tutaj zamieszczam mam nadzieję, że Cie zainteresują i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Zapraszam do czytania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)